Komentář: Kde je sakra křížek?
Brouzdám si po Facebooku a zaujme mě článek. "Hele zajímavý", říkám si a rozklikávám. Okamžitě po načtení mě "zdraví" banner přes celý viewport aplikace. Klasika. Tma okolo, uprostřed vizuál. První reakce "Kde je sakra křížek?!". Nacházím křížek. Zavírám reklamu. Netuším ani barvu vizuálu, natož nějaké sdělení.
Jakou hodnotu takový banner měl? Jsme v další fázi bannerové slepoty, která by se mohla jmenovat "Kde je sakra křížek?" a pokud ano, jak z toho ven?!
Čím agresivnější metody zobrazování mi připomínají rádiovou reklamu s "alert" zvukem - kvílení brzd, houkačky, troubení ... nejen, že to je snad zakázané, ale především to sdělení reklamy nepomůže. Budu vědět, že mě "reklama zaujala", ale stejně nevím, co v ní bylo ...
A jak z toho tedy ven? Pracujme s citem. Tvořme kvalitní obsah, prodávejme kvalitní produkt, dodávejme kvalitní službu a to vše svažme do balíčku s mašličkou a osolme adekvátním množstvím marketingu.
Nesnažme se stavět marketing před tvrdou práci.
Jan Novotný
ředitel divize SW